برگزاري نمايشگاه كتاب در تخار
عبدالحسيب شريفي عبدالحسيب شريفي

 

اين نمايشگاه كه « هفته‏ي كتاب و كتاب خواني»  عنوان دارد از طرف رياست اطلاعات و فرهنگ تخار به مدت يك هفته در تالار ستديوم ورزشي شهرداري تالقان برگزار شده است.

عاقبت الله اديب يار رياست اطلاعات و فرهنگ تخار در مراسم افتتاح اين نمايشگاه بيان كرد: برگزاري « هفته‏ي كتاب و كتاب خواني»  كه د رسراسر افغانستان از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان طرح ريزي گرديده بود، اينك در هفته‏ي اخير ماه ثور نماشگاه كتاب در تخار نيز گشايش يافت. وي گفت :‌ در حدود بيشتر از 17000 جلد كتاب در اين نمايشگاه از سوي شماري از ناشران و فروشنگان كتاب در تخار به نمايش گذاشته شده است كه اين نخستين نمايشگاه در تاريخ ولايت تخار است.

عبدالجبار تقوا، والي تخار نيز با اشاره به نقش كتابخواني در توسعه‏ي جوامع گفت: آينده از آن ملت هايي است كه به مسايل فرهنگي و علمي مي پردازند. وي همچنين بالندگي انسان ها درعرصه هاي علمي طي قرن هاي گذشته را مديون كتاب و كتابخواني دانسته و اظهاراميدواري كرد كه برگزاري اين گونه نمايشگاه ها و اقدام هاي فرهنگي يكي از ضرورت هاي مردم اين ولايت است.  والي تخار همچنان تاكيد داشت كه براي گسترش كتاب خواني، مركزي را به نام مركز مطالعات علوم ديني در تخار ايجاد خواهد كرد تا مردم از آن استفاده نمايند.

جان محمد نبي زاده، سخنگوي اتحاديه‏ي روزنامه نگاران تخار نيز در اين مراسم گفت: مطالعه و فراگيري علم از ديرباز نزد ملت ها از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است. وي بر نهادينه سازي فرهنگ مطالعه نزد كودكان و نوجوانان جامعه تاكيد كرد و گفت: با همين رويكرد تجهيز و اعمار كتابخانه ها در تخار از ضروريات مهم به شمار مي رود و مسوولان دولتي بايد اين كمبود را برطرف سازند.

اين نخستين نمايشگاه كتاب در تخار محسوب مي شود كه با ابتكار رياست اطلاعات و فرهنگ برگزار مي شود.  به گفته مسوولان فرهنگي، اين نمايشگاه از  حجم و كيفيت بسيار خوبي برخوردار است و ورود همه به آن آزاد است.



 

 


May 15th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها